Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sultan taci pastasi



Es selamü aleyküm dostlar .günlerdir icimdeki yeni birseyler üretmenin arzusu bu pasta ile gerceklesti elhamdülillah .
tarifin hamurundan dizaynina kadar bana ait .lezzet hakkinda tek birsey yazabilirim simdilik kahve
kahveye olan askim bu pastaya yansidi :) bu kadar ip ucu yeter degilmi :))
tarifine gelince öyle bir karar aldim ki ,ne dersiniz bilemem
 bu pastanin tarifi insAllah 150 üyem icin olacak 150 gördügüm gün paylasacagim su an takipcim 116 ..
150 kadar sabredeceksiniz yani :)

 ismini önce beni yansittigi icin Allah ne verdiyse koymustum ,ama kardesim yani bacim ,abla görüntü muhtesem tipki sultanlara yarasir bir tac gibi duruyor degince, ismini sultan taci koyduk .
sevgilerimi gönderiyor herkeze hayirli günler diliyorum .
bu yaziyi silmek istemedim pastanin anisina kalsin istedim



hayirli geceler dostlar .
bu pastayi yayinladigim tarih 27 haziran ogünden bu güne 150 üyeyi bekledik cünki öyla bir karar almistim .cok sükür 150 üyemiz takibe aldi beni .ve söz verdigim gibi tarifini yayinliyorum .
 yanliz belirtmeliyim asamalar resimli degil ozaman cekmemistim .ve son postum da da belirttigim gibi resimlerle ugrasmak cok vaktimi aliyor. onlari yüklemek ,kücültmek ,ayarlamak vs .
 beni anlayisla karsilayacaginizi  düsünüyorum .bos zamanim oldugu müddetce resimli anlatima yer verecegim ama asamaliari cok olan tariflerin resimli anlatimi cok zor .tarifimize gecelim
gerekli malzeme
alt hamuru icin
2 yumurta
180 gr un
125 gr toz seker
2,5 kahve kasigi kabartma tozu
100 ml soguk kahve )bir kahve kasigi nescafeyi 100 ml suyla hazirlayarak yapabilirsiniz
100 ml siviyag
20 gr kakao
dolgu malzemesi
20 gr agar agar
250 ml su
600 gr krema
500 gr maskarpon peyniri
250 gr toz seker
200 gr labne peyniri
en üstteki ayna malzemesi
250 ml kahve )2 kahve kasigi nescafe 250 ml su olarak hazirlayabilirsiniz
1 cubuk vanilya
50 gr toz seker
10 gr agar agar

yan serit icin 150 gr eritilmis cikolata


yapilisi
öncelikle firinimizi 180 dereceye ayarlayip isinmaya birakiyoruz
cirpma kabimiza seker ve yumurtayi koyup cirpiyoruz seker erimeli .
icersine siviyagi kahveyi ekleyip bir iki kez karistirdiktan sonra ,unu kabartma tozunu ve kakaoyu bir kapta karistirip sivi malzememize ekliyoruz .yagli kagit serilmis 28 cm kelepceli kaliba döküp firina veriyoruz yaklasik 25-30 dakika pisiriyoruz .
pisen kekimizi firindan alip sogumaya birakiyoruz altindan kagidi cikarmayi unutmayalim .kekimiz soguyunca kelepcesini tekrar takalim cemberiniz varsa onu takalim

dolgu malzemesi icin agar agari su ile ocaga koyup 2-3 dakika kaynatiyoruz .
kremamizi baska bir kapta sertlesinceye kadar cirpip bekletiyoruz ayri bir kapta maskarpon peynirini,labne peyniri, sekeri iyice karistiriyoruz mikserimizle !.pürüzsüz bir kivam oluncaya dek.
daha sonra cirpma telini elimize alip mikseri kapatiyoruz   cirptigimiz kremamizi, peynirli karisima ekleyip, bir iki sefer alt üst ederek karisitiriyoruz agar agari eklemeden evvel agar agarin icersine bir iki yemek kasigi hazirladigimiz kremadan koyup ilistirip hemen geri krema karisimina ekleyip karistiriyoruz  cok cabuk olacak sekilde kekimizin üzerine bosaltiyoruz spatula ile düzleyip .buzdolabina koyuyoruz .
o buzdolabinda dinlenirken baska bir kücük tencereye alip ayna jölesi icin icersine agar agari ,vanilya cubugunu ortadan kesip icersine atiyoruz
250 ml kahvemizi koyuyoruz sekerini ilave edip yaklasik 3-4  dakika kaynatiyoruz .ocagin altini kapatip bir süzgecten gecirip biraz ilimaya birakiyoruz.
 pastamizi buzdolabindan alip ilittigimiz ayna jölemizi pastamizin üzerine kasik yardimi ile döküyoruz .tekrar donmasi icin  buzdolabina koyuyoruz .4 saat sonra pastamiz donmus olacaktir .
kenar kafesi icinse
 cikolatayi benmari usulu ertiyoruz eriyen cikolatamizi bir buzluk posetine dolduruyoruz .
firin tepsisi icin olan kagidi uzun seritler halide keselim uzunllugu pastamizi kaplayacak sekilde olmali ,
kagidin üzerine torbamizin ucunu kesip  cikolatamizi zikzaklar cizerek uzun seritler hazirliyoruz donmalari icin bekletiyoruz .
cikolatalarimiz donunca yavasca alip pastamizin cemberini cikarip pastamizin kenarlarina yapistiriyoruz .
hepsi bu kadar
yarim saat dinlendirdikten sonra dilimleyerek servise sunuyoruz
afiyet olsun dilerim beklediginize deger .

43 Kommentare:

  1. himmmm muhtesemmmm görünüyorrr sultan tacii denemek icin sabirsizlaniyorumm bacimm

    YanıtlaSil
  2. oyyy Melegim agzim acik bakakaldim nefis bir pasta bu :) ozlendin bilesin gulum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende özledim aytenim .
      Allaha degerli emanetlerimdensin

      Sil
  3. bu ne güzel bir pasta böyle....
    mutlaka benim içinde 1 dilim ye....
    ellerine sağlık canım...
    afiyet olsun...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sagol sirinem yemesine yedimde bogazima dizildi sürec bitince paylasacagim insAllah tarifi sende tadasin insAllah sirinem
      sevgiler tatlim

      Sil
  4. Görüntü muhteşem bitanem ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sacindaki tokaya bakmak bana müthis haz veriyor kugum
      iyiki varsin

      Sil
  5. Nasıl muhteşem bir pasta...Ellerinize sağlık..Adına yakışır olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özlemisim nursen seni arayi cok acma .faceyi kapattigimdan beridir üzüntüsünü yasadigim tek sey sizleri özlemek
      sevgiler

      Sil
  6. Tek Kelime ile göz alıcı.
    Tarifi sabırsızlıkla beklıyor olacagım ve en kısa zaman zarfında 150 leri aşmanı temennı ediyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Ama ben nasıl beklerim 150 olmasını halbuki öyle güzel görünyor ki..

    İadeyi ziyaret gelmiştim güzel huzur veren bir blogunuz var kalmaya karar verdim misafir ederseniz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hosgeldin sefalar getirdin arkadasim .Rahman razi olsun
      nasil etmem yüregime bloguma hos geldin

      tarif uzun sürmez insAllah ;) yada ben kiymam dostlarima
      muhabbetle
      arkadas ekleme konusunda su an bir problemim var yoksa becerikli bir arkadasimi izlemek mutlu eder beni en kisa zamanda gözüm üzerinde olacak insAllah
      selam ve dua ile

      Sil
  8. Canımmm yeni tasarımını güle güle kullan kocaman öptüm, nasıl olmuş dersen ? çok güzel zaten tasarım güzel olmasada olur ,
    bu tarifleri paylaşan can'ı seviyorum yüreğini seviyorum .

    YanıtlaSil
  9. Ama ama ben çok sabırsızımdır :( nasıl bekliycem kıs? :) Ben sen gibi öyle güzel yapamam,zaten senin elinden olmazsa o kadar tatlı olmaz..:)çok ösledim can arkadaşımı..

    YanıtlaSil
  10. 150 kere takipçin olmak istedim!

    YanıtlaSil
  11. semmma
    kiyamam az kaldi insAllah
    sevgiler

    YanıtlaSil
  12. een di oskar gooz tu meleeeek!

    wii ar dı şempyıns maay freeend....

    YanıtlaSil
  13. ne didiiiin semmmaaaaaaa
    soru isaretini bulamiyorum kilavyede leptopum bozuuuuuuk
    yorma benii

    YanıtlaSil
  14. Harika bir lezzete benziyor.Ellerine sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. muhteşem bir götüntü....
    daha önce de yazmıştım...
    ellerine sağlık tatlım....
    hayırlı iftarlar...

    YanıtlaSil
  16. tesekkür ederim sirinem .
    leptopum bozuldu sirinem kücücük birseyden birseyler yazmaya calisiyorum .sayfalar acilmiyor yorum yazmakta zorlaniyorum takilip kaliyor
    sevgiler sirinem hayirli iftarlar

    YanıtlaSil
  17. Oskari vermis sana bi kere de bene verse yaaa vermesss :)
    Sampiyonsun dedi sana benden duyma :)

    YanıtlaSil
  18. tamam duymadim
    gülen smeiiiil :) sonunda buldum iki noktayi

    YanıtlaSil
  19. oooo:))
    tariff gelmiişş :))
    nice 1500. izleyicilere inşallah hemşehrimm:)
    yalnız ben bir şeyi anlamadımm canım kardeşim..
    bu agar agar nedir?
    türkiye de buna muadil olan bir ürün ????
    acill cevapp lütfenn..:)
    sarıldımm canısı sana..
    muhabbetle..
    :)

    YanıtlaSil
  20. caneeeeem Allah razi olsun
    canim agar gar bir tür bitkisel jelatin canim .vejeteranlarin kullandigi
    bu konu hakkinda hemen bir podt hazirlayacagim insAllah
    alternatifi yok can
    sarildim

    YanıtlaSil
  21. Canım benim harikasın hele şükür geldi pasta ,
    çok uğraşmalıymış ben anca senelik izine
    çıkmam lazım onu yapmak için:))
    mutfak tezgahı tepeleme de bulaşık olur:)))
    kocaman öptüm hasretle beklemekteyim:)

    YanıtlaSil
  22. Merhabalar...
    Pastaniz harika görünüyor ilk firsatta deneyecegim. Beim size bir kac sorum olacakti. Pastanin cikolatali kenar kismini pek anlamdim :( uzun seritler Yaptiktan sonra kenarina koyarken kirilmazmi? Yada parca parcami kenarini kapatiliyor?? Ve agar agari ben daha önce kullandim ama iyi sonuc allamadim :( püf noktasi nedir acaba?? Simdiden allah sizden razi olsun. Hayirli ramazanlar

    YanıtlaSil
  23. evet geldi kugum hayla kirikligi yasamadin degilmi.?

    adsiz arkadasim .kenarlari icin uzun kagitlar kesecegiz pastamizin kenarinin
    yüksekliginin eninde olamali benim yaptiklarim kirilmadi kakao orani düsük olsun biraz kirilmasi cok olmaz
    agar agar icinse kismetse bu gün aksam bir post yazacagim tüm bilgiler orada olacak insAllah
    hayirli ramazanlar

    YanıtlaSil
  24. ablacım bu süper görünüyor :( ama ben yapamam ki bunu..
    harika,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  25. Selamin aleyküm... Bi sorum olacakti agar agar nerden aliniyor ben ilk defa duyorum agar agar ben almanyadan yasemin

    YanıtlaSil
  26. Merhabalar..Benim bi sorum olacakti...Yanitlarsaniz sevinirim.. Türkiye de labne peynirinden cok pasta yapiyordum...Ama Almanya da labne peynirinin hangisi oldugunu ögrenemedim...Almanca adini yazarsaniz sevinirim..Simdiden tesekkürler..
    Cybel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hakkinizi helal edin bir süredir giris yapmadim simdi gördüm mesajinizi
      labne peynir bildigimiz frischkäse
      yani Philadelphia
      dua ile

      Sil
  27. Agar agar nerede bulnur ablam :)

    YanıtlaSil
  28. nejlacim agar agar almanyada alisveris merkezlerinde var ama türkiyede nerede bulursun bilemiyorum. aktarlari yada pasta malzemeleri satan yerlere sorman gerek yavrucum

    YanıtlaSil
  29. Agar agar yerine acaba ne kullanabiliriz ?

    YanıtlaSil
  30. slm ben sema izmirden size yazıyorum tariflerinizi çok beğendim sadece agar agar ne olduğunu
    bilmiyorum açıklarsanız sevinirim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. slm hosgeldiniz tesekkür ediyorum .
      agar agar hakkinda tüm detay bilgi dolabi katogorisinde mevcut
      sevgilerimle

      Sil
    2. özür dilerim agar agar hakkinda tüm bilgi ne nedir isimli katogoride
      simdi bakinca yanlis katagori verdigimi fark ettim
      kusura bakmayin

      Sil
  31. Tatlı tarifleriniz muazzam, gerçekten çok yetenekli biri olduğunuzu düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rahman razi olsun
      sizler ile deger kazaniyor tariflerim rabbim utandirmasin
      selam dua baki muhabbetle

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle