Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3.2.1 Pogaca Bencelisi

Sabah serifleriniz hayir ola dostlar 
nette sIkca gördügüm, ama yapmaya ya firsatim yada siranin gelmemesinden düne kadar ertelenmis moda bir tarif var bugün. islem cok hizli oldugu icin, bekletmeden ekleyeyim dedim .321 pogacanin cikisi neredendir bilmiyorum .facebookda karsima gelen haliyle malzemeye baktim zaten standart malzeme kullanilmis ismide sanirim o sebepten 321 pogaca icersine koymak istediginiz malzeme arzunuza kalmis .lezzetli ve sanilanin aksine yumsak bir pogaca .cekinmeden korkamadan yapilirsiniz atistirmalik icin süper bir lezzet .simdi gülümseyerek diyorum ki size  tarif elime düserde oldugu gibi kalirmi ?olmaz yine bencesi var icersinde 3 pk kabartma tozu  vardi normalinde icersinde ben 2 pk kullanip bir pk yerine karbonat koydum bu daha güzel kabarmasini ve yumsak olmasini sagladi .kabartma tozundan olusacak mide rahatsizligina yardimci olacagida asikardir .karbonat yerinde kullanilirsa sagligimiza faydasi olan bir madde .kolayliklar diliyorum simdi tarif .
malzeme 
5 su bardagi un 
2 su bardagi yogurt 
1 su bardagi siviyag 
2 pk kabartma tozu 
1 cay kasigi karbonat 
150 gr cekilmis hashas yag ile inceltilmis olmasin 
tuz 
kaplamak icin 1 su bardagi galeta unu 
icersine ben ufalanmis peynir kullandim oda arzunuza kalmis 

galeta unu haric tüm malzemeyi yogurma kabina alip iyice özlesinceye kadar yoguralim 
normalinde galiba hamur dinlendiriliyor ama ben bekletmedim bekleme süresi belki bir kahve icimi kadar yada ic malzemesini hazirlayincaya kadar ;) hashasimiz yag ile inceltilmis olmasin dedim yani kuru haliyle posetlerde satilan hashas olmali yok derseniz evde .ozaman yag miktarini azaltarak normal islemis hashas kullanabilirsiniz .haurdan cikarmayi ertelemeyi düsünmeyin bence zira rengi ve findiksi tadi
 galeta ile birlesince damakda lezzet birakiyor 

hazirladigimiz hamurdan avcunuz dolusu koparip  

avcumuzun icersinde avuc icimizin genisliginde acip,hamurun ortasina harcimizdan koyalim kapatip yuvarladiktan sonra galeta ununa bulayalim. yagli kagit serilmis tepsiye belli araliklarla dizelim
 cok yakin koymayin tombis oluyorlar isitilmis 180 derece firinda yaklisik 25-30 dakika pisirelim 
cok asiri kizaran bir pogaca degil cünki yumurta kullanilmiyor ama benim kullandigim hashas ile bu fark edilmiyor verdigim süre pismesi icin kafi 

afiyet olsun dostlar dualara talibim 
Muhabbetle 

11 Kommentare:

  1. Mis mis bu poğaçalar.. Ben mahlepte ilave ediyorum daha bir başka kokuyorlar..
    Ellerine sağlık ..

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Melek abla :)
    her gün merak ile sayfaniza bakiyorum..acaba bugün ne tarifi bizim ile paylascaksiniz diye...
    gercekten cok büyük ilgi ve hayranlik ile okuyorum tariflerinizi...bir kacini denedim..ve sadece ben degil ailemde memnun kaldilar :) size bol dua ediyorum...:)
    Allah (c.c.) razi olsun sizden....
    Dua ve muhabbet ile...
    Elif



    YanıtlaSil
  3. size de hayırlı günler melek ablacım,pırasalı pastayı görünce şaşırdım SübhanAllah maşaAllah. evet bu poğaca moda oldu.daha denemedim. elleriniz dert görmesin. kucak dolusu sevgiler tly dnz

    YanıtlaSil
  4. Bayılırım..ellerine sağlık..
    karbonat iyi fikir, ben de bir çok tarifte kullanırım, demek ki doğru olanı yapıyormuşum ;))
    çok şey öğreniyorum senden çook ..Allah razı olsun can..

    YanıtlaSil
  5. gerçekten çok kolay ve lezzetli bi rpoğaça ellerine sağlık canım sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. meleğim her zamanki gibi çok leziz bir poğaça..Ellerin dert görmesin, sofran her daim bereketli olsun..Sevgilerimle canımsın.

    YanıtlaSil
  7. ne de güzel pofidik pofidik poz vermisler :)
    ablacim ben anacigim hic kabartma tozu nedir bilmezdi hala bugün olmus öyledir.
    Keklerinde pogacalarinda hep karbonat kullanirdi .O davul firinda pisen tepsi kekleri nasil kabarirdi anlatamam birde keklerinin üzerine muhakkak susam serpistirirdi altin gibi renkleri sünger gibi yumusacik kivamlari mis gibi kokular sacardi o eve. Ahh anacim ahh.
    Ellerine saglik ablam.Allah c.c. emanet olasin insallah.

    YanıtlaSil
  8. çok güzel görünüyorlar abla ellerine sağlık
    bir şey sorucam tuzu göz kararımı attın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkür ederim ablasi ben silme bir tatli kasigi koydum .
      icinde peynirde olunca denk geldi .herkezin kasigi farkli oldugu icin yazmadim
      dua ile

      Sil
  9. Bloglar arasinda yapmayan bir men kaldim galiba.. Ama bir turlu 3 2 1 diyerek giremdim ki mutfaga :))
    Canim eline saglik olsun.. Ayrica cok tebrik ederim Masallah tum tariflerinde kitchen aid i kullaniyorsun. Benim de var ama sadece cig kofte yaptiriyorum::))

    YanıtlaSil
  10. merhabalar, 3-2-1 poğaçanın ismi malzeme sayılarından geliyor :) orjinali 3 kabartma tozu, 2 su bardağı yoğurt, 1 su bardağı sıvıyağ :D

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle