Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Patlican böregi (afyon usulu )

Es selamü aleyküm dostlar hepimize hayirli sabahlar .
evelki gün yapmis oldugum patlican böregi tarifimi dün rahatsizlaninca ekleyemedim dolayisi ile bu güne kaldi .su an uzandigim yerden bari paylasayim, olur da belki  aksam sofralarini süsler diye düsündüm .
patlican böregi afyon yöresine ait bir tarif .ramazan da toplu davetleriniz de uygun bir lezzet olacagini düsünüyorum .lezzet olarak garanti diyebilecek kadar eminim lezzetinden .
miktar yaklasik 10 kisilik kolay gele bereketli ola
gerekli malzemeler söyle
4 irice patlican
3 kuru sogan
400 gr kiyma
yarim bag maydanoz
4 yumurta+1 yumurta beyazi harcin icine ,sarisi ise üzerine sürülecek
tuz karabiber
1 kahve kasigi pul biber aci kullanmayacaksaniz yemeklik toz kirmizi biber
üzeri icin
3 domates
1 iri yesil biber
üzerine serpistirmek icin yarim yemek kasigindan biraz fazla tereyag
patlicanlari kizarmak icin sivi yag

patlicanlari alacali soyup kusbasi dograyip üzerine tuz serpip üzerini su ile doldurun.
yaklasik yarim saat bekletin. arada karisitirin ki patlicanlar aci suyunu biraksinlar .
yarim saat sonra, süzgece koyup bekletin suyu süzülsün kizartma öncesi kagit havlu ile suyunu alin

tencerenize yeteri miktarda siviyag koyup istin.
yag isininca porsiyonlar halinde patlicanlari hafif kizartin 
hemen not düsmek istiyorum
 ben patlicanlari biraz iri dogradigimi fark ettim :( sizler birazcik daha kücük dograyabilirsiniz  
kizaran patlicanlari bir süzgece koyun fazla yaglari süzülsün harca koymadan evvel

bir kabin icersine soganlari rendeleyin. icersine kiymayi ,dogradiginiz maydanozu, tuz karabiber
pul biber ekleyip karistirin .bir kaba kirdiginiz yumurtlari catalla hafif cirpip kiymaya ekleyin karistirin .
en son kizarttiginiz patlicanlari ekleyip iyice yogurun

tereyag ile yagladiginiz borcam tepsinize harci döküp elinizle bastirin.
 en üzerine yumurta sarisini sürün

yarim ay seklinde dogradiginiz domatesleri ve biberleri üzerine yerlestirin.
 tereyagini kücük parcalar halinde serpistirin aralara
ben iri biber kullandim siz dilerseniz sivri biber kullanabilirisiniz. ben yanmalarini istemedigim icin iri biber kullandim  

isitilmis 200 derece firinda yaklasik 1 saat pisirin dikkat edin üzeri yanmasin

 sicak yada iliyinca dilimleyerek servis yapin .malumu üzere bizde yaninda yine makarna :)
afiyet olsun dostlar hayirli bereketli ramazanlar hepinize dualara talibim


23 Kommentare:

  1. ne kadar şık bir yemek bu böyle...Lezzetini artık düşünenmiyorum..Ramazanda hemen yapılacak ve paylaşılacak..ellerinize sağlık..hayırlı ramazanmar..

    YanıtlaSil
  2. ve aleyküm selam
    geçmiş olsun
    hava tam hastalık havası bir yandan ter bir yandan rüzgar, şifayı kapıyoruz tabii
    Allah dermansız dert vermesin... Amin...

    yemeğe bayıldım
    not alıyorum ramazanda yapılacak inşaAllah

    YanıtlaSil
  3. Deneyeceğim inşallah ablammmm şahane şahane duruyor :)
    Ellerine sağlık güzel ablam yaktın dağıttın yine ortalığı helal sana!
    MAŞALLAH!!!!

    YanıtlaSil
  4. ve aleyküm selam...
    ama bu ne güzel birşey...
    ağzımın suları aktı...
    ne güzel şeyler döktürmüşsün yaaaaa...
    süpersin....
    ellerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
  5. bayıldım...
    tek kelimeyle...
    patlıcanı hiç böyle düşünmemiştim, hiç de duymuşluğum yok bu güzel tarifi.mest oldum...

    YanıtlaSil
  6. tatlım merhaba...
    ben geldim...
    bana yorumunun sonunda ablam demişsiniz....
    çok merak ettim acaba kaç yaşındasınız????

    YanıtlaSil
  7. hosgeldin can
    eminim senin ablan oluyorum sirinem .
    yasliyim hemde cok 45 im ablam

    YanıtlaSil
  8. merhaba canım...
    ne yaşlısı bu kelimeyi duymak istemiyorum...
    45 yalı demek değil öyle olsaydı blog dünyasında olmazdını,
    ve yine söyliyorum öyle olsaydı bu kadar güzel tarifler paylaşmazdınız...
    bence siz çok şirin birisiniz...
    keşke yakınlarda olsaydınız da görüşebilseydik :)))
    ben sizi çok seviyorum...
    bende 28 yaşındayım...
    sizin gibi birini tanıdım içinde çok mutluyum...
    sizden daha çoook şey öğrenicez...
    öptüm kocaman...

    YanıtlaSil
  9. Fotoğraflarınız harika. Böyle özenilmiş fotoğraflarla dolu bloglar görünce çok mutlu oluyorum. Çok lezzetli ve iştah açıcı görünüyor bu tarifiniz de. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. İlginç değişik bir lezzet olmuş deneyeceğim inşaAllah.
    Bir nacizane öneride benden olsun patlıcanları hangi tür yemek için kullanacaksanız kullanın kızarttıktan hemen sonra sıcak suyun içinde bir kaç dakika bekletin bütün yağını alıyor yılardır bu yöntemle afiyetle hafif yemekler yiyebiliyorum...
    Hayırlı Ramazanlar dilerim canım..

    YanıtlaSil
  11. muhakkak uygulayacagim zeynebim
    hayirli ramazanlar zeynepcim
    tesekkür ederim deniz
    sirinem tatli yavrum cok tesekkür ederim
    hersey seninle güzel seni unutmadim hosgeldin sefalar getirdin gönlüme bloguma
    nursenim sagol tatlim sanada hayirli ramazanlar
    muhabbet sofrasi dua taleb ediyorum hayirli ramazanlar
    boyaaaaaaaam seni seviyorum nurum
    dua dua dua istiyorum hepinizden

    YanıtlaSil
  12. HARİKA bu canım ellerine sağlık kocamannn öptümmmm

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık...
    bizde patlican çok sevilir. mutlaka deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  14. ufff bunu akrabalarıma yaptırayım bi iftarda.
    :)

    YanıtlaSil
  15. Bu tarif deneyen kimse yok mu ya?

    YanıtlaSil
  16. tarifiniz dün akşam yaptım çok beğendik çok teşekkür ederim
    blogumdada izninizle paylaşacağım sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok sevindim beyenmenize .
      rahman razi olsun .elbette paylasabilirsiniz
      sevgilerimle

      Sil
  17. harç ile patlıcanları ezecekmıyız tam anlamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba :)
      hayir ezilmeyecek oldugu gibi kullaniyorsunuz

      Sil
  18. güzele benziyor insallah bende deneyeceğim:)) bakalım becerebilecekmiyimmm:))

    YanıtlaSil
  19. Kıymetli kardeşim, meleğim :)
    Bu güzel tarifini geçen hafta fark ettim.
    Pazar günü gelecek misafirlerim için not aldım.
    Dün misafirlerim için ilk defa kalabalık olduğumuz için fırın tepsisinde yaptım, misafir telaşından resim çekemedim.
    "Nasıl olsa koca bir tepsi var, yarın resmini çekerim" diye düşündüm.
    Çok şükür yemek çok beğenildi, bugün resmini çekebilmek için elimde 1 dilim bile kalmadı ama misafirlerin beğenisi her şeyin üzerinde :)
    İnşallah en kısa zamanda tekrar yapmak kısmet olursa resimlerini çekeceğim.
    Ellerin dert görmesin, bu güzel tarif için çok teşekkür ederim.
    Allah'a emanet ol güzel kardeşim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nadide bacim benim
      Allah c c razi olsun ne büyük mutluluk yasattin bana. rabbim mislince yasatsin sana
      cok tesekkür ediyorum
      yapan ellerin dert görmesin
      rabbim sofrandan bereketi, bedeninden sagligi ,Yuvandan huzuru
      yüreginden Allah askini eksik etmesin
      selam dua baki muhabbetle

      Sil
    2. Küçüklüğümde hatırladığım harika bir lezzet

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle