Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ben burdayim pastasi


Es selamü aleyküm dostlarim .hepimizin cumasi mubarek olsun .
sizlere tarifi bana ait olan bir pasta ile geldim :) kizimin alerjisinden dolayi  cok pastayi yiyemedigini belirtmistim yazilarimda
 artik kizim büyüdükce bazi seylerin farkin da ve tepkisini hemen veriyor .bir kac gün önce gelecek olan misafirlerime pasta hazirligi yaparken , mutfaga geldi
dedi ne yapiyorsun anne?? bende pasta dedim
hemen sordu bende yiyebiliyormuyum ??ben malesef yiyemiyorsun deyince .hep ben yiyemiyorum zaten deyip mutfaktan hizlica cikti
elimde pasta malzemeleri öylece kala kaldim  .yasadigim bu anlar cogalmaya basladi dostlar :( bu durumlar  artik kiziminda yiyebilecegi kendi tasarimlarima yönlendiriyor beni, cünki cok ama cok  üzülüyorum
neyi nasil yapsam diye düsünürken kendimce birseyler uyarladim ve beyenilen bir pasta cikti ortaya
malzeme
keki icin
2 yumurta
125 gr toz seker
100 ml sivi yag
100 ml portakalli gazoz
160 gr un
4 yemek kasigi hindistan cevizi rendesi
1 yemek kasigi kakao
yarim pk kabartma tozu
krema malzemesi
300 gr krem peynir
1 pk muzlu puding
1 yemek kasigi nisasta
5 yemek kasigi toz seker
150 gr hindistan cevizi rendesi
yarim limon suyu ve kabugunun rendesi
2 adet muz
üzeri icin rendelenmis cikolata 
yapilisi
öncelikle firininiz 180 dereceye ayarlayip isinmaya birakin
bir kapta yumurtayi sekeri iyice cirpin. seker erimeli icinde. üzerine sivi yagi gazozu ekleyip, ayri bir kapta karistirdiginiz un kakao hindistan cevizi kabartma tozu ilave edip, yagli kagit serdiginiz kelepceli 28 cm kalibiniza döküp düzleyin hemen firina verip yaklasik 25 dakika pisirin .
pisen kekinizi sogumasi icin altindan kagidi cikarip sogutma teline alin .
500 ml sütü ocaga koymadan icine pudingi ,sekeri, nisastayi koyup pudingi pisirin. ilimasi icin onuda bekletin biraz iliyinca, icersine krem peyniri,hindistan cevizi rendesini ,limon suyunu ve kabugunu koyup iyice karistirp icine muzlari dograyin soguyan kekinizi kalibiniza koyup kelepcesini gecirin hazirladiginiz harci kekinizin üzerine döküp düzleyin .en üstüne rendelenmis cikolata serpistirin dinlenmesi icin yaklasik 1-2- saat bekletin. her zamanki gibi bir gün önceden cok daha lezzetli olan pastanizi dilimleyerek servise sunun .
afiyet olsun tekrar hayirli cumalar dualara talibim dostlar ..... 
pastamizin ismine gelince, tadan arkadaslarim yani misafirlerim melek  bu pasta ben burdayim diyor dedigi  icin ismini öyle koyduk siz dilediginiz gibi hitap  edebilirsiniz ;))

4 Kommentare:

  1. Selam Melek'ciğim:)
    Blogspota hoşgeldin blog düzenlemen çok hoş olmuş hayırlı olsun güzelliklerle dolsun (yüreğin gibi) :)
    nefis tariflerini takip ediyorum ayrıca pastan gerçekten denemeye değer olmuş eline sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize saglık ne güzel bir goruntudur oyle...muhtesem gozukuyor..bende en kisa zamanda denemek. Istiyorum..

    YanıtlaSil
  3. Sen ne ara yaptın bu pastayı:))
    pastaaaaa harikasın sen arkadaşım .

    YanıtlaSil
  4. BENCE BEN BURDAYIM ISMI AZRAMIN SANA ( anne bende burdayim banada yap gibi benide fark et banada yap) gibi olmus ben öyle algiladim sahsen

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle